Import motocykla z USA
Import motocykla z USA
No, nadszedł czas, żeby zacząć robić rozeznanie.
Czy ktoś z Was zna jakąś godną zaufania firmę, zajmującą się importem motocykli z USA? Najlepiej jakby firma była z Krakowa lub niedalekich okolic.
Aha, zauważyłem jeszcze, że takie firmy dzielą się na takie, które sprzedają sprzęty starsze i takie z nowymi lub krótko jeżdżonymi. Interesują mnie raczej te należące do pierwszej kategorii.
Z góry dziękuję za informację.
Czy ktoś z Was zna jakąś godną zaufania firmę, zajmującą się importem motocykli z USA? Najlepiej jakby firma była z Krakowa lub niedalekich okolic.
Aha, zauważyłem jeszcze, że takie firmy dzielą się na takie, które sprzedają sprzęty starsze i takie z nowymi lub krótko jeżdżonymi. Interesują mnie raczej te należące do pierwszej kategorii.
Z góry dziękuję za informację.
- Zibi
- Administrator
- Posty: 4535
- Rejestracja: 2 marca 2009, 14:45
- Lokalizacja: Libiąż
- Motocykl: Honda VTX 1,8
- Kontakt:
W Trzebini goście sprowadzają maszyny z za oceanu.
http://vent.otomoto.pl/index.php
Można z nimi zagadać, sam rozmawiałem na temat sprowadzenia maszyny do 15 tys, (VT-1100). Nie ma problemu, tylko kwestia czasu.
http://vent.otomoto.pl/index.php
Można z nimi zagadać, sam rozmawiałem na temat sprowadzenia maszyny do 15 tys, (VT-1100). Nie ma problemu, tylko kwestia czasu.
kilka linków do przeglądnięcia ...
http://usachopper.pl/
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... ie_usa.htm
http://www.abcmotocykle.pl/index.php?akcja=4&ln=
http://www.visionbike.pl/oferta.html
http://www.motoexportusa.com/index.php?page=3
http://www.motocyc.pl/starycyc/
http://www.motogonac.com/motocykle-quad ... -z-usa.htm
w kwestii RoadStara zawsze możesz też tu popytać:
http://yamaha-roadstar.pl/index.php/forum-dyskusyjne
sprowadzanie ze stanów: http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php ... c&start=20
http://usachopper.pl/
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... ie_usa.htm
http://www.abcmotocykle.pl/index.php?akcja=4&ln=
http://www.visionbike.pl/oferta.html
http://www.motoexportusa.com/index.php?page=3
http://www.motocyc.pl/starycyc/
http://www.motogonac.com/motocykle-quad ... -z-usa.htm
w kwestii RoadStara zawsze możesz też tu popytać:
http://yamaha-roadstar.pl/index.php/forum-dyskusyjne
sprowadzanie ze stanów: http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php ... c&start=20
Barnaba, mogę z czystym sumieniem polecić firmę Victoria Auto Sales.(z wawy niestety). Sprowadzają w zasadzie samochody ale myślę ,że moto nie byłoby problemem. To firma rodzinna, brat tu, drugi brat tam. Co ważne, trzeba zaryzykować tylko 5 % ceny jako zaliczki. Reszta płatna przy odbiorze sprzętu. Jeśli okaże się ,że sprzet nie jest taki na jaki podpisałeś umowę , szukają dalej. Kupowałem od nich puche , znajomi również i wszystko było tak jak trzeba. Moja pucha była już nawet zarejestrowana w PL.
Zadzwoń, zapytaj.
Zadzwoń, zapytaj.
- Mador
- Posty: 1266
- Rejestracja: 15 marca 2009, 19:02
- Lokalizacja: Swiątniki G/Kraków
- Motocykl:
- Kontakt:
Otóż z tego co mi wiadomo to diabeł nie jest taki straszny jak się wydaje. Jak wcześniej pisałem byłem ostro zainteresowany sprowadzeniem Kawasaki z za wielkiej wody i trochę po urzędach pogoniłem.Niestety choć motor był zaklepany, sprawa upadła.Oto co się dowiedziałem
.....jeśli chodzi o import motocykli z USA i jeśli import jest prywatny...(nie na użytek firmy i nie na handel)....to wtedy podatku Vat się w ogóle nie płaci.Do zeszłego roku wynosił on 22% ceny bądź wartości ale dzięki interwencji UE został on zniesiony.
Tak samo wygląda sprawa tzw. Akcyzy która na jednoślady została zniesiona z końcem 2008 roku.
Z urzędowych opłat pozostało natomiast cło.które w zależności nie wiem od czego wynosi 6 albo 8 % (Nikt w urzędzie celnym telefonicznie nie umiał wytłumaczyć mi od czego ta stawka zależy.W/g mnie od pojemności ale to jest tylko mój domysł)
Zostaje jeszcze tylko opłata skarbowa (jakąś specjalną nazwę ,miała ale jako ś mi to uciekło) która wynosi coś około 100$.
Generalnie cło jest naliczane od ceny widniejącej na umowie kupna....chyba że ta jest rażąco zaniżone.Wtedy urzędnicy biorą wartość według własnych katalogów. I jeszcze takie cuś...ze jeśli clenie odbywa się w agencji w stanach,wówczas kwota na fakturze jest nie podważalna...natomiast jeśli w PL to jeśli będzie rażąco zaniżona wtedy ją zakwestionują i skorzystają z katalogu EURO-TAX
Z tego co mówili mi w UC to najprościej sprawę załatwić w agencji celnej w USA(pewno wygląda to mniej więcej tak jak Michał opisał wyżej)Oni zajmują się papierową robotą,wynajmem kontenera,załadunkiem itd.Z doświadczeń kolegi który ściągał motor w 2008 roku wynika że za transport kontenerowy zapłacił 600$ plus 250 zeta przy odbiorze z kontenera w Polsce.
Wiem, że część sprowadzanych z USA motocykli ma zdemontowane i wysłane osobno jako części zawieszenie....pozwala to na obniżenie cła i tego podatku...
Dla przykładu powiem tak,że to kawasaki z 2007r które chciałem ściągnąć kosztowało 3 500 $ (bez pośredników) a po zsumowaniu wszystkich kosztów miało kosztować maksymalnie 1200 $ więcej.
.....jeśli chodzi o import motocykli z USA i jeśli import jest prywatny...(nie na użytek firmy i nie na handel)....to wtedy podatku Vat się w ogóle nie płaci.Do zeszłego roku wynosił on 22% ceny bądź wartości ale dzięki interwencji UE został on zniesiony.
Tak samo wygląda sprawa tzw. Akcyzy która na jednoślady została zniesiona z końcem 2008 roku.
Z urzędowych opłat pozostało natomiast cło.które w zależności nie wiem od czego wynosi 6 albo 8 % (Nikt w urzędzie celnym telefonicznie nie umiał wytłumaczyć mi od czego ta stawka zależy.W/g mnie od pojemności ale to jest tylko mój domysł)
Zostaje jeszcze tylko opłata skarbowa (jakąś specjalną nazwę ,miała ale jako ś mi to uciekło) która wynosi coś około 100$.
Generalnie cło jest naliczane od ceny widniejącej na umowie kupna....chyba że ta jest rażąco zaniżone.Wtedy urzędnicy biorą wartość według własnych katalogów. I jeszcze takie cuś...ze jeśli clenie odbywa się w agencji w stanach,wówczas kwota na fakturze jest nie podważalna...natomiast jeśli w PL to jeśli będzie rażąco zaniżona wtedy ją zakwestionują i skorzystają z katalogu EURO-TAX
Z tego co mówili mi w UC to najprościej sprawę załatwić w agencji celnej w USA(pewno wygląda to mniej więcej tak jak Michał opisał wyżej)Oni zajmują się papierową robotą,wynajmem kontenera,załadunkiem itd.Z doświadczeń kolegi który ściągał motor w 2008 roku wynika że za transport kontenerowy zapłacił 600$ plus 250 zeta przy odbiorze z kontenera w Polsce.
Wiem, że część sprowadzanych z USA motocykli ma zdemontowane i wysłane osobno jako części zawieszenie....pozwala to na obniżenie cła i tego podatku...
Dla przykładu powiem tak,że to kawasaki z 2007r które chciałem ściągnąć kosztowało 3 500 $ (bez pośredników) a po zsumowaniu wszystkich kosztów miało kosztować maksymalnie 1200 $ więcej.
. . . tylko ty i twój motor. Jeśli raz spróbujesz . . . . nigdy tego nie porzucisz . . . .
Witam
Procedura sprowadzenia moto z USA -
Najlepszym czasem do kupowania motocykla jest pozna jesien - zima (super rada akurat teraz ). Po znalezieniu odpowiedniego moto trzeba oczywiscie skontaktowac sie ze sprzedajacym no i troche potargowac (ja osobiscie urwalem 1000$, wiec niezle). jesli przy cenie jest napisane OBO albo BO (or best offer lub best offer) wlasciciel jest otwarty na propozycje, jesli FIRM to znaczy ze nie opusci ani centa . jesli moto ma rok, super zdjecia, dodatki i kosztuje 10x mniej niz inne, nie ma nr tel, nie warto nawet pisac maila - to oszust.
Co do samych motocykil ich stanu i przebiegow - w polnocnych stanach zima jest ostra, wiec na moto sie wtedy nie jezdzi.. w lecie wielu niedzielnych motocyklistow robi rocznie ok 1000 mil, nie wiecej. Duzo ludzi kupuje moto jako spelnienie swojego american dream i po 2 latach i 2000 mil sprzedaje bo im sie znudzilo, bo potrzebuja kaski itp. Tak to juz jest. Co do samych przebiegow - najczesciej sa prawdziwe, 2 - 5tys mil, ale moto 20letnie z przebiegiem 10tys mil tez nie jest rzadkoscia. Krecenie licznikow w USA jest przestepstwem federalnym i nikt tam tego nie robi.
Przy zakupie dostajemy Certification of Title (tytul wlasnosci przepisany na nas) oraz Bill of Sale - umowa kupna sprzedazy. Kopie notarialne tych papierow trzeba dolaczyc do wysylanego sprzetu. Tym wszystkim zajmuje sie firma spedycyjna.
Teraz problem - jak zaplacic? mozna leciec osobiscie , przelewem, albo jakims wester union. Mozna tez przez znajomych, ktorzy dodatkowo obejrza nasz zakup. To nie jest duzy problem.
Wysylka - ja korzystalem z firmy polonez parcel service: http://polonez.simplyphoto.com/
dzialaja w Nowej Anglii. Podjada pod wskazany adres i odbiora sprzet, wysla do: Czestochowy lub do naszego domu. Mozna do nich dzwonic, pracuja tam prawie sami Polacy. Koszty przesylki - liczone sa od Objetosci, ja placilem za Kawasaki Vulcan 1600 - 500$, z tym, ze odstawilem go do agencji w Bostonie i odebralem w Czestochowie - czyli najtansza opcja. Za odbior pod wskazanym adresem w USA licza sobie dodatkowo, podobnie jak dostawe pod dom w Polsce (trzeba dzwonic i dopytac o koszty). Oni zajmuja sie cala papierkowa robota i zaladowanie motocykla. Wystawiaja tez Bill of Landing - baardzo wazy papier. Transpotr trwa 3-5 tyg. Jak sprzet jest w Częstochowie, agencja celna wysyla list do wlasciciela. Lepiej dzwonic do nich po ok 3 tyg od nadania moto - wtedy jest szybciej. Jesli z dostawa do domu - dostajemy wszystkie papiery wraz z moto i trzeba isc do urzedu celnego u siebie.
Co do clenia jesli robimy to w Czestochowie - wszystkim zajmuje sie agencja celna na miescu i tam palcimy clo, vat i prowizje agencji (na motocykle nie ma akcyzy, tam nie trzeba tlumaczen). Oplaty naliczane sa od wartosci z umowy (jesli jest razaco zanizona to biora wartosc rynkowa.. wiec z RAZACYM zanizaniem uwaga... lepiej sprawdzic wartosc naszej maszyny na www.nada.com albo www.kbb.com - oficjalne serwisy, gdzie podawane sa rynkowe ceny pojazdow) + koszty przesylki (TIPS - jesli na Bill of Landing jest napisane, ze koszty przesylki pokrywane sa przez sprzedajacego to nie doliczaja ich do ceny motocykla co daje nam nizsze oplaty). Clo 10% od wartosci pojazdu, Vat - 22% od wartosci pojazdu + cla. Prowizaj agencji.. tak ze 100zl, nie pamietam dokladnie. W Czestochowie trwa to ok 2h. Motocykl dostajemy zazwyczaj bez tablic, wiec trzeba zalatwic sobie jakis transport. Moja rada - warto skorzystac z uslug tej agencji, szybko, sprawnie i na miejscu...
Do rejestracji trzeba przetlumaczyc - Certification of Title oraz Bill of sale, no i trzeba miec pierwszy przeglad w PL. To chyba tyle. Jesli ktos potrzebuje wiecej informacji, albo jakas pomoc to prosze maila.
Procedura sprowadzenia moto z USA -
Najlepszym czasem do kupowania motocykla jest pozna jesien - zima (super rada akurat teraz ). Po znalezieniu odpowiedniego moto trzeba oczywiscie skontaktowac sie ze sprzedajacym no i troche potargowac (ja osobiscie urwalem 1000$, wiec niezle). jesli przy cenie jest napisane OBO albo BO (or best offer lub best offer) wlasciciel jest otwarty na propozycje, jesli FIRM to znaczy ze nie opusci ani centa . jesli moto ma rok, super zdjecia, dodatki i kosztuje 10x mniej niz inne, nie ma nr tel, nie warto nawet pisac maila - to oszust.
Co do samych motocykil ich stanu i przebiegow - w polnocnych stanach zima jest ostra, wiec na moto sie wtedy nie jezdzi.. w lecie wielu niedzielnych motocyklistow robi rocznie ok 1000 mil, nie wiecej. Duzo ludzi kupuje moto jako spelnienie swojego american dream i po 2 latach i 2000 mil sprzedaje bo im sie znudzilo, bo potrzebuja kaski itp. Tak to juz jest. Co do samych przebiegow - najczesciej sa prawdziwe, 2 - 5tys mil, ale moto 20letnie z przebiegiem 10tys mil tez nie jest rzadkoscia. Krecenie licznikow w USA jest przestepstwem federalnym i nikt tam tego nie robi.
Przy zakupie dostajemy Certification of Title (tytul wlasnosci przepisany na nas) oraz Bill of Sale - umowa kupna sprzedazy. Kopie notarialne tych papierow trzeba dolaczyc do wysylanego sprzetu. Tym wszystkim zajmuje sie firma spedycyjna.
Teraz problem - jak zaplacic? mozna leciec osobiscie , przelewem, albo jakims wester union. Mozna tez przez znajomych, ktorzy dodatkowo obejrza nasz zakup. To nie jest duzy problem.
Wysylka - ja korzystalem z firmy polonez parcel service: http://polonez.simplyphoto.com/
dzialaja w Nowej Anglii. Podjada pod wskazany adres i odbiora sprzet, wysla do: Czestochowy lub do naszego domu. Mozna do nich dzwonic, pracuja tam prawie sami Polacy. Koszty przesylki - liczone sa od Objetosci, ja placilem za Kawasaki Vulcan 1600 - 500$, z tym, ze odstawilem go do agencji w Bostonie i odebralem w Czestochowie - czyli najtansza opcja. Za odbior pod wskazanym adresem w USA licza sobie dodatkowo, podobnie jak dostawe pod dom w Polsce (trzeba dzwonic i dopytac o koszty). Oni zajmuja sie cala papierkowa robota i zaladowanie motocykla. Wystawiaja tez Bill of Landing - baardzo wazy papier. Transpotr trwa 3-5 tyg. Jak sprzet jest w Częstochowie, agencja celna wysyla list do wlasciciela. Lepiej dzwonic do nich po ok 3 tyg od nadania moto - wtedy jest szybciej. Jesli z dostawa do domu - dostajemy wszystkie papiery wraz z moto i trzeba isc do urzedu celnego u siebie.
Co do clenia jesli robimy to w Czestochowie - wszystkim zajmuje sie agencja celna na miescu i tam palcimy clo, vat i prowizje agencji (na motocykle nie ma akcyzy, tam nie trzeba tlumaczen). Oplaty naliczane sa od wartosci z umowy (jesli jest razaco zanizona to biora wartosc rynkowa.. wiec z RAZACYM zanizaniem uwaga... lepiej sprawdzic wartosc naszej maszyny na www.nada.com albo www.kbb.com - oficjalne serwisy, gdzie podawane sa rynkowe ceny pojazdow) + koszty przesylki (TIPS - jesli na Bill of Landing jest napisane, ze koszty przesylki pokrywane sa przez sprzedajacego to nie doliczaja ich do ceny motocykla co daje nam nizsze oplaty). Clo 10% od wartosci pojazdu, Vat - 22% od wartosci pojazdu + cla. Prowizaj agencji.. tak ze 100zl, nie pamietam dokladnie. W Czestochowie trwa to ok 2h. Motocykl dostajemy zazwyczaj bez tablic, wiec trzeba zalatwic sobie jakis transport. Moja rada - warto skorzystac z uslug tej agencji, szybko, sprawnie i na miejscu...
Do rejestracji trzeba przetlumaczyc - Certification of Title oraz Bill of sale, no i trzeba miec pierwszy przeglad w PL. To chyba tyle. Jesli ktos potrzebuje wiecej informacji, albo jakas pomoc to prosze maila.
- Góral
- Posty: 862
- Rejestracja: 9 grudnia 2009, 01:44
- Lokalizacja: Zakopane
- Motocykl: HONDA VTX 1300R
- Kontakt:
Cześć,
chyba uda mi się opylić moją hankę, więc trza by cosik innego kupić mam ochotę sprowadzić moto z usa, ktoś kiedyś podawał linki do ogłoszeń prywatnych ludzi z usa nie mogę tego znaleźć więc prośba do admina i wszystkich forumowiczów o pomoc.
pozdrawiam
G.
chyba uda mi się opylić moją hankę, więc trza by cosik innego kupić mam ochotę sprowadzić moto z usa, ktoś kiedyś podawał linki do ogłoszeń prywatnych ludzi z usa nie mogę tego znaleźć więc prośba do admina i wszystkich forumowiczów o pomoc.
pozdrawiam
G.
Witajcie spod Giewonta,
czystych tłoków HEJ!
czystych tłoków HEJ!
Witajcie jeżdżę często do kielc i znalazem tam fajny salon motocyklowy chłopaki wszystko sprowadzają ze stanów i mają duży wybór ale można też u nich złożyć zamówienie http://www.quadykielce.pl/index.php?id= ... d_news=161